بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیندی پرکاربرد در سئو سایت می باشد. به دلیل اینکه برای موتور های جست و جو علی الخصوص گوگل محتوای ساده، خوانا و جذاب از مهم ترین اجزای سایت به حساب می آید. برای گوگل بسیار مهم است جستوجو گران به بهترین مطلب مورد نظر خود دست یابند. گوگل از ابزارهای گوناگونی استفاده می کند تا اعتبار متن را بسنجد. به عنوان مثال اگر یک کاربر از طریق یک محتوا به سایتی مراجعه کند، گوگل بررسی می کند که مراجعه کننده تا پایان متن را مطالعه کرده است یا خیر، از طریق لینک های داخلی به بخش های دیگر مراجعه کرده است یا خیر؟ در صورت وجود سامانه امتیاز دهی در سایت آیا امتیاز بالایی کسب شده است یا خیر و…

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا عاملی منطقی و پایدار برای جذب مخاطب ارزشمند است. در ابتدا اگر شما مخاطب خود را به خوبی بشناسید، مطالبی که دغدغه مخاطب باشد را تولید می کنید. این مهم باعث می شود مخاطب پس از مراجعه، مطلب شما را مطالعه کند و در صورت تمایل آن را به اشتراک بگذارد. یا به بخش های دیگر سایت جهت پاسخ به سوالات دیگر مراجعه کند. و یا به هر طریق زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

بازاریابی محتوا مسیری ارزشمند برای وفاداری مراجعین به سایت شما خواهد بود. به عبارتی اگر محتواهای ارزشمندی از طریق سایت شما منتشر شود، کاربر برای مطالعه بیشتر بارها به سایت شما مراجعه می کند.

بازاریابی محتوا چگونه صورت می پذیرد؟

  • نگارش متون تخصصی
  • طراحی اینفوگرافی های تخصصی
  • تولید فایل های ویدیویی
  • پادکست های تخصصی
  • و…

 

چگونه بازاریابی محتوا اعتبار و بازدید سایت را افزایش می دهد؟

پاسخ بسیار ساده است:

شما محتوای ارزشمند را تولید می کنید و آن را در یکی از مسیر های در دسترس مخاطبین قرار می دهید. این مسیر ها می تواند موتور های جست و جو، شبکه های اجتماعی، وب سایت های پر بازدید مرتبط (ریپورتاژ) و… باشد.

کاربران از این مسیر ها به سایت شما هدایت شده و به بررسی بیشتری در رابطه با مطالب می پردازند. بسیار مهم است که محتوا به شکلی جذاب برای اشتراک گذاری خلق شده باشد. همچنین بسیار مهم است که پاسخ های دقیق تری به دغدغه مخاطب پس از مراجعه او به سایت شما وجود داشته باشد.

بازاریابی محتوا چه مزیتی نسبت به تبلیغات مستقیم دارد؟

تبلیغات در صورتی که در مسیر درستی طراحی و اجرا شود، منجر به معرفی مناسبی برای سایت شما می شود. اما چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

  • هزینه بسیار بالای تبلیغات نسبت به بازاریابی محتوایی
  • تبلیغات بیشتر جنبه معرفی دارند اما بازاریابی محتوایی اعتمادسازی و وفاداری بیشتری را به همراه دارد.
  • تبلیغات به صورت کوتاه مدت و مقطعی مراجعین را افزایش می دهد اما بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری بلند مدتی است که در طول انتشار محتواهای ارزشمند اعتبار سایت را بالا می برد.

شرکت بلو وب به صورت تخصصی در زمینه سئو سایت فعالیت می کند. بازاریابی محتوا یک رکن اساسی در سئو سایت و اعتبار دهی به سایت است. بسیار مهم است شما چه محتوایی را برای چه اهدافی و چه مخاطبی، در چه رسانه ای منتشر می کنید. کارشناسان تولید محتوای بخش سئو شرکت بلو وب با دانش و تجربه بالا در این زمینه همراه شما هستند.

قابلیت های هر کارفرما متفاوت است. برخی بازوهای اجرایی محدودی برای فعالیت در وب سایت دارند. برخی بازوهای اجرایی مناسبی از افراد دارند اما دانش کافی ندارند و… ما برای دغدغه های کارفرمایان پاسخ های مناسبی در این زمینه آماده کرده ایم. در صورتی که تمایل به بازاریابی محتوایی دارید اما هرگونه سوالی در ذهن دارید با مشاوران ما تماس بگیرید.