توسعه اپلیکیشن موبایل

توسعه اپلیکیشن موبایل کاری بسیار تخصصی است. توسعه اپلیکیشن نیازمند دانش فنی، شناخت مارکت های اپلیکیشن (گوگل پلی، اپ استور، کافه بازار، سیبچه و…)، شناخت مخاطبین اپلیکیشن، مدیریت پروژه اپلیکیشن، مدیریت برند اپلیکیشن و… است.

توسعه اپلیکیشن موبایل شکل های گوناگونی دارد. قبل از پرداختن به این مساله توصیه می کنیم. قسمت طراحی اپلیکیشن موبایل را مطالعه بفرمایید.

توسعه اپلیکیشن موبایل

توسعه اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلکیشن موبایل معمولا به چند انگیزه انجام می شود، بسته به این انگیزه ها، توسعه اپلیکیشن موبایل تعاریف متفاوتی می پذیرد:

  1. اگر اپلیکیشن به منظور تشکیل باشگاه مشتریان یک کسب و کار طراحی شده باشد، توسعه اپلیکیشن معنای خاصی دارد: افزایش خدمات بهینه به کاربران جهت افزایش وفاداری، تبلیغات دهان به دهان و در نهایت افزایش کاربران (توسعه خدمات اپلیکیشن موبایل)
  2. اگر اپلیکیشن یک کسب و کار مستقل است و وابسته به کسب و کار خارجی نیست:

 

  • اپلیکیشن های فروشگاهی

در این حالت، فروشگاه هم باید در بخش خدمات توسعه یابد، هم محصولات، هم در بخش بازار فعالیت! اما نکته مهم برنامه ریزی و اولویت بندی این توسعه ها می باشد.

 

  • اپلیکیشن های شبکه سازی

در این دسته، توسعه موفق برای اپلیکیشن، توسعه ارتباطی و تعاملی بین کاربران است. باید ابتدا مخاطبان شناسایی شوند، نیازها و دلایل تعاملاتشان واضح شود و بهترین خدمات برای این نیاز ها توسعه پیدا کند.

 

  • اپلیکیشن های ابزاری (مانند ابزارهای موبایل شامل موزیک پلیرها، چراغ قوه و…)

در این حالت توسعه اپلیکیشن موبایل یعنی توسعه تجاری و افزایش فضای در دسترس مخاطبان. در این حالت چون فعالیت اپ به صورت تخصصی است، توسعه اپلیکیشن باید موردی بررسی شود.

 

  • اپلیکیشن های بازی و سرگرمی

اپلیکشن های بازی و سرگرمی در صورتی موفق است که کاربر را وارد چرخه تکرار تجربه بازی کنند. توسعه تخصصی این اپلیکیشن ها، تعمق بیشتر در این چرخه تکرار بازی است. جدای این اصل مهم، توسعه در مارکت های اپلیکیشن (گوگل پلی، اپ استور، کافه بازار، سیبچه و…) نیز بسیار تاثیر گذار است.

شرکت بلو وب با بهره گیری از متخصصان زبده در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و توسعه آن، با توجه به شناخت و درک ابزار ها و بازارهای اپلیکیشن در ایران و جهان، در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل همراه شماست.

برای مشاوره طراحی و توسعه اپلیکیشن با شرایطی ایده آل با ما در تماس باشید.