راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی موضوع بسیار جذاب، پیچیده و در عین حال ضروری است. امروزه کسب و کار اینترنتی تنها یک مسیر انتخابی نیست. بلکه در طی چند سال آینده اگر کسب و کاری در فضای اینترنتی وارد نشده باشد، محکوم به شکست خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی به چند طریق امکان پذیر است:

  • استارت آپ
  • تجاری سازی فعالیت های مجازی
  • راه اندازی نسخه اینترنتی کسب و کار سنتی
  • راه اندازی کسب و کار اینترنتی با توجه به پتانسیل های موجود
راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

استارت آپ:

در این سبک، “ایده” نیرو محرکه آغازین فعالیت است. یک ایده با انگیزه تجاری به صورت انتفاعی یا غیر انتفاعی شروع به فعالیت می کند. انتفاعی یا غیر انتفاعی به این منظور است که ممکن است استارت آپ به صورت مستقیم درآمدزایی کند و یا یک کسب و کار را بیشتر تقویت کند.

به صورت کلی استارت آپ یک ایده خام است که در یک بازه زمانی توسط یک تیم پر انرژی و با انگیزه به سمت پخته شدن پیش برود. هر استارت آپ بسته به بستری که در آن فعالیتش را آغاز می کند، مشاورانی که دارد، جریان های مادی و معنوی گوناگون و… بازه زمانی متفاوتی را تجربه می کند.

استارت آپ زمانی معنای کسب و کار پیدا می کند که از مرحله ایده پردازی به مرحله درآمد زایی وارد شود. جالب است بدانید بسیاری از استارت آپ ها حتی زمانی که وارد مرحله درآمدزایی می شوند، ممکن است شکست بخورند. استراتژی های درآمد های مکمل به شکل های گوناگون می تواند مسیرهای موفقیت را ممکن کند.

در راستای راه اندازی استارت آپ ها شرکت بلو وب با تجربیات گسترده در حوزه های مختلف آماده همکاری با ایده های جذاب و پر کشش است. از اجرای پلتفرم های فنی تا جذب سرمایه، تجاری سازی ایده و…

 

تجاری سازی فعالیت های مجازی:

افراد به اشکال مختلف از جمله بلاگری، اینفلوئنسری و… بستری بدون دیدگاه تجاری راه اندازی می کنند. این افراد بعد از ایجاد پتانسیل های رسانه ای انگیزه تجاری سازی ایده خود را پیدا می کنند.

در این سبک رسانه شکل گرفته، نیرو محرکه آغازین تجاری سازی فعالیت است. پیج اینستاگرام با فالورهای مفید، حتی تعداد محدود. کانال تلگرام، رسانه پادکست، کانال یوتیوب و… نمونه هایی از این پتانسیل های موجود است.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در این سبک تکنیک های خاص خود را دارد. بعضا فقط تبلیغات را در نظر می گیرند و از پتانسیل های دیگر غافل می شوند. گاهی هم عده ای با تولید محتوای اشتباه مخاطبان وفادار خود را از دست می دهند و…

شرکت بلو وب برای همکاری به این سبک، پتاسنیل های محسوس یا نامحسوس را بررسی کرده، بهترین برنامه ریزی را برای موفقیت حداکثری انجام داده و در صورت نیاز به راه اندازی پلتفرم های مختلف یا تبلیغات خدمات ویژه ای را ارایه می دهد.

 

راه اندازی نسخه اینترنتی کسب و کار سنتی:

دغدغه راه اندازی کسب و کار اینترنتی گاهی برای افرادی به وجود می آید که کسب و کار سنتی خود را دارند، اما می خواهند در فضای اینترنت هم حضور پیدا کنند. بعضا افراد با وجود رضایت یا عدم رضایت از کسب و کار کنونی خود، احساس نیاز می کنند تا در فضای اینترنت، کسب و کار خود را گسترش دهند.

در این حالت افراد با شناخت بازار و نیازهای بازار، ایده کسب و کار اینترنتی را در ذهن خود شکل داده و صرفا نیاز به پلتفرم اجرایی را احساس می کنند.

شرکت بلو وب با پتانسیل بالا جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی مشاغل موجود، با مشاوره های گوناگون و کسب اطلاعات لازم از کارفرمایان، ایده تجاری را با بهترین شکل پیاده سازی کرده و در ادامه با پشتیبانی های فنی و مدیریتی، مسیر موفقیت را هموار تر می کند.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با توجه به پتانسیل های موجود:

راه اندازی کسب و کار اینترنتی به این شکل بسیار جذاب است. انگیزه این فعالیت غالبا “ماجراجویی اقتصادی” است. به عنوان مثال شرکت پخش بزرگی را در نظر بگیرید که برای مدیریت و کنترل پرسنل خود سامانه آنلاینی تعبیه کرده است. این پتانسیل بسیار جذابی ایجاد می کند که شخص در پی فروش پلتفرم خود به دیگر شرکت های پخش باشد.

حالت دوم این است که شخصی صادر کننده فرش است. این شخص فروشگاه اینترنتی برای فروش فرش در داخل کشور را نیز در کنار فعالیت کنونی خود راه اندازی می کند. تا بازار داخلی را نیز از طریق اینترنت تجربه کند.

شرکت بلو وب با قدرت بسیار بالایی کسب و کار شما را بررسی می کند. پتانسیل های محسوس و نامحسوس در زمینه فعالیت اینترنتی را شناسایی می کند و ایده جدید را تجاری سازی می کند. همچنین در صورت نیاز پلتفرم های اجرایی مانند سایت، فروشگاه، اپلیکیشن، سایت اپ، پیج های شبکه های اجتماعی و… را برای این ایده های مهندسی شده طراحی کرده و در صورت نیاز توسعه می دهد.