طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی سبک زندگی جدید تعامل افراد در دنیای امروزی است. شبکه های اجتماعی تعریفی گسترده از پلتفرم های گوناگون ارتباطی است. پلتفرم های مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و…

هر یک از پلتفرم های شبکه های اجتماعی پتانسیل ها، مخاطب ها، رسالت ها و امکانات خاص خود را دارند. این پتانسیل ها شامل قدرت مانور های رسانه ای (عکس، فیلم، متن و…) هستند. مخاطب ها در هر شبکه اجتماعی شامل طیف های سنی، اجتماعی و منطقه ای هستند. رسالت ها شامل اطلاع رسانی، اجتماع گرایی، تبادل نظر، اشتراک گذاری و… می باشد.

جدای از این موارد هریک نیز قابلیت های خاص خود را دارند که به ما امکانات گوناگون بسته به نیازمان را می دهند. مهم آن است بدانیم چه می خواهیم و چگونه می توانیم آنرا با این ابزارها محقق کنیم.

طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی

طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی

طراحی شبکه های اجتماعی این است که بدانیم به چه مخاطبی چه چیز می خواهیم بگوییم؟ چگونه آن را راه اندازی و مدیریت کنیم. در ادامه توسعه شبکه های اجتماعی به این معناست که پس از طراحی استاندارد، به سمت چه مخاطبی با چه محتوایی گام درست برداریم.

شبکه های اجتماعی گوناگونی امروزه در بازار ایران و بازار جهانی حضور دارند. به عبارتی قابلیت های متفاوتی برای برقراری ما با مخاطبین وجود دارد. به عنوان مثال اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران است. این شبکه قابلیت اشتراک گذاری عکس و فیلم های گوناگون را دارد. در اینستاگرام می توان پست های ماندگار یا استوری های روزانه داشته باشیم. یعنی هم اعتبار آفرین است (به تبع پست های متعدد) و هم یادآوری کننده حضور است (به علت وجود قابلیت استوری های روزانه). می تواند به صورت زنده و تصویری با جمع مخاطبان ارتباط و تعامل برقرار کرد و فاصله های مکانی را از میان برداشت. مخاطبان اینستاگرام عموما جوان ها هستند و برای بسیاری از کسب و کارهایی که نمایش بصری بیشتری دارند بسیار مناسب است. بسته به نوع کسب و کار می توان همراهان کم اما مفید داشت و بهره وری بالایی داشت. همچنین می توان مخاطبین بسیار زیادی جذب کرد یا به عبارتی رسانه سازی کرد.

توییتر یک شبکه اجتماعی متن محور است. جامعه مخاطب کمتری را می توان هدف قرار داد اما برای کسب و کار ها در بخش برندینگ می تواند بسیار موثر واقع شود.

لینکدین بستری تخصصی برای کسب و کار است. امکان ارتباط مستقیم با مدیران و کارمندان مختلف شرکت ها وجود دارد و برای کسب و کار هایی که با کسب و کار های دیگر در ارتباط هستند بسیار مفید است.

اما بهترین راه تشخیص بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار این است که بدانیم چه هستیم و چه می خواهیم. فروش بیشتر، برندینگ بهتر، حمایت از  سایت، اطلاع رسانی و یا…

پس از تشخیص نیاز ها باید اطلاعات دقیقی داشت که هر پلتفرم چه استاندارد هایی دارد که باید رعایت کنیم. با شناخت بهتر کسب و کارهای موفق بهترین الگو ها را رعایت کنیم و بهترین هدف گذاری ها را مشخص کنیم.

شرکت بلو وب با داشن تجربه و تخصص در زمینه راه اندازی، مدیریت و توسعه شبکه های اجتماعی، شما را در این مسیر همراهی می کند. ما با نیازسنجی علمی، انتخاب مناسب پلتفرم، راه اندازی دقیق و مدیریت حرفه ای، شما را به سمت بهترین بهره برداری از شبکه های اجتماعی همراهی می کنیم.

در انتها شاید برای شما سوال مهمی پیش بیاید:

چه زمانی بهترین زمان است که ما برای کسب و کار خود شبکه اجتماعی راه اندازی کنیم؟

پاسخ این سوال برای هر کسب و کار متفاوت است. اما به صورت کلی اگر شبکه های اجتماعی پس از طراحی سایت راه اندازی شوند، تجربه ثابت کرده است که جدای از اهداف تعاملات اجتماعی اهداف مکمل دیگری را محقق می کنند مانند افزایش سئو سایت و به عبارت دیگر افزایش اعتبار سایت نزد گوگل!

در کسب و کار های مختلف حساسیت زمان ورود به شبکه های اجتماعی متفاوت است. قبل از راه اندازی و یا هرگونه سرمایه گذاری مالی و زمانی در بخش شبکه های اجتماعی با ما مشورت کنید. اطمینان داشته باشید مشاوره های ما به شما کمک خواهد کرد.